^ ^

Saturday, February 18, 2012

Namaku Terukir di TOYAMA





ok,cerita bermula apabila seorang kawanku yang sedang belajar di Fukui, Jepun memuat naik gambar ini..




SMACH a.k.a Sekolah Menengah Sains Machang..
wonderfull memory to be remembered there...
first step of our success! hehe



kemudian,aku meminta sahabat karibku tuk mengukir namaku menggunakan modus operandi yg sama...hehe
Beliau sedang belajar di Toyama,Jepun.


ye, beliau 'panas' orangnya. balik M'sia dengan penuh gaya Jepun-muslim...hehek

dan inilah hasilnye...


siap ada 'love' lagi...and tangan peace tu mestilah tangan beliau kann??
lubyu tooooooooooooo my fren !
thanx u for this! aku nk rase salji btol tu xtaw la bila...

tiba2 terkenang...

*******

masih terngiang-ngiang kat telinga ni pesanan abah masa sekolah dulu. Masa tu baru dapat result PMR. Abah bangga anak dia dapat keputusan seperti yang disangkakan. 

"Kak Ja kena ngaji sungguh tu. Biar buleh gi luar neghi. Jange duk dengar ore kato. Kito ngaji ikut palo kito. "

Lebih kurang macam tu lahh pesan abah dalam pelat kelantan + siam dia. (Sebenarnye abah tak pelat siam,cuma gagap dan 'telo' sikit).

Dalam hati aku berjanji akan tunaikan harapan abah. Target kena tinggi. Tapi langkah pertama tetap sama,belajar bersungguh-sungguh !

Dan ye,aku memang belajar bersungguh-sungguh. (semampu aku). Tapi result SPM aku tidak melayakkan aku belajar ke luar negara seperti yang abah harapkan. (bukan abah sahaja...hehe). Tapi aku tetap cemerlang ok ! *perasan*

Sekarang, aku adalah seorang mahasiswa Universiti Malaya. Meskipun tak dapat ke luar negara, tapi tetap 'luar negeri'. hehe. Aku berbangga menjadi salah seorang pelajar di Universiti pertama di Malaysia ni. Jauh di sudut hati, tetap ada perasaan cemburu pada rakan-rakan yang dapat sambung belajar di luar negeri. Cemburu yang positif. hehek.

********

buat abah,sorry k.ja xdapat tunaikan harapan abah tuk belajar di luar negara...kira nama ada kat luar negara pun dah kira ok la ek? hehek... chillax!


cik batu: senyum sampai telinga!

4 comments:

anNaqia said...

same jgk la. impian nk blaja kt obesi xtercapai. xpe, kte pegi obesi jd pelancong jela. :)

cik batu said...

btol2...tapi xtaw la bila nk jadi pelancong tuu...hehek..

mikeyvio said...

best ouh dpt g oversea. style hbis kwn awk 2! :D

cik batu said...

kannn?? haha...tu blum saya p oversea lg tu...kalau saya xtaw la style cmane t..